ΠΩΣ ὀφείλομεν εὐσεβῶς νοῆσαι τὸ τοῦ εὐαγγελίου͵ ὅτι “ὁ Πατὴρ κρίνει οὐδένα ἀλλὰ τὴν κρίσιν πᾶσαν δέδωκεν τῷ Υἱῷ” καὶ πῶς ἐν ἄλλῳ τόπῳ λέγει ὅτι “ἐγὼ κρίνω οὐδένα ἀλλ΄ ὁ λόγος ὃν ἐλάλησα͵ ἐκεῖνος κρινεῖ αὐτόν”;
Καθ΄ ὃ Θεός ἐστιν͵ οὐδὲ ὁ Πατὴρ οὐδὲ ὁ Υἱὸς κρινεῖ οὐδένα· οὐδὲ γὰρ ἄνθρωπος ἀλόγων γίνεται κριτὴς ἀλλ΄ ἀνθρώπων. Ὁ δὲ Πατὴρ δέδωκεν τῷ Υἱῷ τὴν κρίσιν͵ οὐ καθ΄ ὃ Θεός ἐστιν ὁ Υἱὸς ἀλλὰ καθ΄ ὃ ἄνθρωπος γέγονεν. Κρινεῖ δὲ πάντας συγκρίνων τὴν ἑαυτοῦ ὡς ἀνθρώπου πολιτείαν πρὸς ἡμᾶς. Πάλιν δὲ ὁ λόγος αὐτοῦ κρινεῖ͵ τουτέστιν ἡ διδασκαλία͵ ἥντινα διὰ τῶν ἔργων ἐνεδείξατο κατὰ τὸ γεγραμμένον “ὧν ἤρξατο ὁ Ἰησοῦς ποιεῖν τε καὶ διδάσκειν”.
Ἅγιος Mάξιμος : σελίδα περιεχομένων
Μυστικοὶ τῆς Ὀρθοδοξίας : Ἀρχικὴ Σελίδα Περιεχομένων url : www.ellopos.gr/mystics/default.asp
Πρβλ. Ἀποφθέγματα τῶν Πατέρων στὰ Νέα Ἑλληνικά