Μουσική

Δημήτρης Γιαννόπουλος - Ανδρέας Ήλιος

Σύντομη εισαγωγή στην εργογραφία του Νίκου Σκαλκώτα

Εκδόσεις Ελπήνωρ
ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ

Διογένης (αναγνώστης TLG)
Διαχείριση γραμματοσειρών
Η Εικόνα του Χριστού
Εικονική Γη / Παγκόσμιος Άτλας
Ορθόδοξες Γιορτές (Ημερολόγιο)
Socializer! για να μοιράζεσαι το διαδίκτυο
Πολυτονικός συλλαβισμός στο Word
Εκμάθηση γρήγορης πληκτρολόγησης
Power Copy

        » Περισσότερα

Σελ 10

Τελευταίο από τα έργα της πολύ έντονης συνθετικά περιόδου, από το 1935 ως το 1945, αποτελεί το Κοντσέρτο για Δύο Βιολιά (1944,ΑΚ24)[79], δωδεκαφθογγική σύνθεση σε μορφολογική σύμπλευση με τις απόψεις του Ferrucio Busoni[80]. Κέντρο της σύνθεσης είναι το αργό μέρος που είναι βασισμένο στο ρεμπέτικο τραγούδι «Κάτω στην Αραπιά» και εισάγει μια καινούργια αντιμετώπιση του Ελληνικού παραδοσιακού χορού[81] (θέμα με πέντε παραλλαγές και ανακεφαλαίωση).

Εξαίρετος βιολιστής ο ίδιος, δεν θα μπορούσε να μην αφήσει και εξαίρετη κληρονομιά στην βιολιστική φιλολογία με το δωδεκαφθογγικό Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα (1938,ΑΚ22)[82]. Και τα τρία μέρη σε κλασσική μορφή σονάτας, με πολλές δωδεκάφθογγες σειρές που οργανώνονται ως ομάδα σε κάθε μέρος και σε ολόκληρο το έργο[83] ενώ το μέρος του βιολιού παρουσιάζει προχωρημένες δεξιοτεχνικές απαιτήσεις.

 Στο σύνολο των κοντσέρτων του, σολίστ[84] και ορχήστρα δεν έχουν συμπληρωματικό ρόλο αλλά, σύμφωνα με τον Νίκο Χριστοδούλου[85], συνιστούν ανεξάρτητα δραματικά μέρη, δίνοντας έτσι στην ιδιαίτερη αυτή φόρμα την αυθεντική της εκδοχή.

Προηγούμενη / Αρχική / Επόμενη σελίδα

        Πρβλ.  Νίκος Σκαλκώτας, Μαριορί μου (από τους Ελληνικούς Χορούς, για ορχήστρα δωματίου) * 100 χρόνια από τη γέννηση του Νίκου Σκαλκώτα  * Iστοσελίδες για τον Νίκο Σκαλκώτα (Google)

ELLOPOS Elpenor in Print \ Γιωργος Βαλσαμης



 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ   ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ   BLOG   HOME