Μουσική

Δημήτρης Γιαννόπουλος - Ανδρέας Ήλιος

Σύντομη εισαγωγή στην εργογραφία του Νίκου Σκαλκώτα

Εκδόσεις Ελπήνωρ
ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ

Διογένης (αναγνώστης TLG)
Διαχείριση γραμματοσειρών
Η Εικόνα του Χριστού
Εικονική Γη / Παγκόσμιος Άτλας
Ορθόδοξες Γιορτές (Ημερολόγιο)
Socializer! για να μοιράζεσαι το διαδίκτυο
Πολυτονικός συλλαβισμός στο Word
Εκμάθηση γρήγορης πληκτρολόγησης
Power Copy

        » Περισσότερα

Σελ 11

Η όπερα «Η Επιστροφή του Οδυσσέα»[86] παρέμεινε ένα απραγματοποίητο όνειρο[87]· η Συμφωνική Εισαγωγή[88] στην όπερα, όμως, είναι μία σημαντική στιγμή για τη μουσική[89]. Μέσα σε εικοσιοκτώ λεπτά ήχου διευρύνει[90] θαυμαστά τη φόρμα σονάτας σε πενταμερή, εμφανίζοντάς τη σε πολλές διαδοχικές «κλίμακες» με την κάθε μία να ενσωματώνεται στην αμέσως επόμενη και ιεραρχικά ανώτερη· έτσι, π.χ., το πρώτο θέμα της έκθεσης έχει εσωτερικά μορφή σονάτας. Εδώ ο Σκαλκώτας χρησιμοποιεί τη μεγαλύτερη ορχήστρα που χρησιμοποίησε ποτέ και τις περισσότερες ανεξάρτητες δωδεκάφθογγες σειρές, δεκαοκτώ στον αριθμό φθάνοντας μέχρι και τέσσαρες να ακούγονται ταυτόχρονα σε επάλληλη εμφάνιση. Η αντίστιξη φθάνει σε απίστευτα επίπεδα ανάπτυξης με δεκαεπτά ανεξάρτητες φωνές να ακούγονται ταυτόχρονα στο τέλος της ανάπτυξης (stretti)[91]. Η ενορχήστρωση ακολουθεί τη λογική των «διακεκριμένων επάλληλων ηχητικών επιπέδων»[92] δίνοντας πολυχρωμία στην ανάπτυξη διαφορετικών ηχητικών όγκων οι οποίοι ακούγονται μέσω των υπολοίπων, κάτι που επιτυγχάνεται με την ομαδοποίηση οργάνων από διαφορετικές οικογένειες.

Προηγούμενη / Αρχική / Επόμενη σελίδα

        Πρβλ.  Νίκος Σκαλκώτας, Μαριορί μου (από τους Ελληνικούς Χορούς, για ορχήστρα δωματίου) * 100 χρόνια από τη γέννηση του Νίκου Σκαλκώτα  * Iστοσελίδες για τον Νίκο Σκαλκώτα (Google)

ELLOPOS Elpenor in Print \ Γιωργος Βαλσαμης



 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ   ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ   BLOG   HOME