Μουσική

Δημήτρης Γιαννόπουλος - Ανδρέας Ήλιος

Σύντομη εισαγωγή στην εργογραφία του Νίκου Σκαλκώτα

Εκδόσεις Ελπήνωρ
ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ

Διογένης (αναγνώστης TLG)
Διαχείριση γραμματοσειρών
Η Εικόνα του Χριστού
Εικονική Γη / Παγκόσμιος Άτλας
Ορθόδοξες Γιορτές (Ημερολόγιο)
Socializer! για να μοιράζεσαι το διαδίκτυο
Πολυτονικός συλλαβισμός στο Word
Εκμάθηση γρήγορης πληκτρολόγησης
Power Copy

        » Περισσότερα

Σελ 6

Σύμφωνα με τον ερευνητή του Σκαλκώτα, Κωστή Δεμερτζή, η λογική της ενορχήστρωσης, στις Συμφωνικές σουίτες, σχετίζεται με τη θεματική λογική των δωδεκάφθογγων σειρών. Στο Largo Synfonico[52] δε, ο συνθέτης παρουσιάζει μια εκτεταμένη σειρά παραλλαγών που αναπτύσσονται σε μεγάλης κλίμακας μορφή σονάτας, ενοποιώντας τις δύο βασικές συμφωνικές αλλά και αντιθετικές μορφές της καθαρής μουσικής[53]. Στην πρώτη σουίτα εμφανίζονται σαράντα διαφορετικές σειρές: τρεις έως δώδεκα σε κάθε μέρος[54]. Τις περισσότερες φορές οι σειρές είναι ανεξάρτητες, με ένα τμήμα τους δύο ή τριών φθόγγων να ακούγεται επαναληπτικά κατά τη διάρκεια του έργου[55]. Την δωδεκάφθογγη αυτή σουίτα, σαν μια διπλή συμφωνία 45 λεπτών, είχε γράψει αρχικά στο Βερολίνο το 1929· τα χειρόγραφα χάθηκαν και την αποκατέστησε από μνήμης το 1935 στην Αθήνα[56]. Τόσο οι δύο πρώτες όσο και η αινιγματική και ίσως άγραφη τρίτη[57] Σουίτα για Ορχήστρα αναπτύσσονται σε μορφή Σονάτας[58]. Το τελευταίο αλλά πολύ παραγωγικό έτος της ζωής του εργάστηκε στην αναθεώρηση της ενορχήστρωσης των Χορών και στην ολοκλήρωση της Δεύτερης Σουίτας του[59].

Προηγούμενη / Αρχική / Επόμενη σελίδα

        Πρβλ.  Νίκος Σκαλκώτας, Μαριορί μου (από τους Ελληνικούς Χορούς, για ορχήστρα δωματίου) * 100 χρόνια από τη γέννηση του Νίκου Σκαλκώτα  * Iστοσελίδες για τον Νίκο Σκαλκώτα (Google)

ELLOPOS Elpenor in Print \ Γιωργος Βαλσαμης



 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ   ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ   BLOG   HOME