Μουσική

Δημήτρης Γιαννόπουλος - Ανδρέας Ήλιος

Σύντομη εισαγωγή στην εργογραφία του Νίκου Σκαλκώτα

Εκδόσεις Ελπήνωρ
ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ

Διογένης (αναγνώστης TLG)
Διαχείριση γραμματοσειρών
Η Εικόνα του Χριστού
Εικονική Γη / Παγκόσμιος Άτλας
Ορθόδοξες Γιορτές (Ημερολόγιο)
Socializer! για να μοιράζεσαι το διαδίκτυο
Πολυτονικός συλλαβισμός στο Word
Εκμάθηση γρήγορης πληκτρολόγησης
Power Copy

        » Περισσότερα

Σελ 7

Όταν ο συνθέτης ξεκινούσε να εργάζεται πάνω στον Πελοποννησιακό, δεν φαίνεται να είχε πρόθεση τη σύνθεση του κύκλου των 36 Ελληνικών Χορών (1931-36,ΑΚ11)[60]. Ο Πελοποννησιακός ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 1931, ενώ μόλις το 1935 ο Σκαλκώτας άρχισε να εργάζεται στην κατεύθυνση της ολοκλήρωσης ενός κύκλου 12 χορών[61]. Από μορφολογικής σκοπιάς, κάθε ένας από τους τριάντα έξι χορούς διακρίνεται ανάμεσα στους υπόλοιπους από τη συγκεκριμένη «μονοθεματική» του μορφή. Το 1936 ο συνθέτης γράφει ένα άρθρο με τίτλο «Το Δημοτικό τραγούδι», όπου αναπτύσσει την άποψή του σχετικά με πολύ απλά και βασικά ερωτήματα όπως: τι είναι το δημοτικό τραγούδι, γιατί υπάρχει το δημοτικό τραγούδι και ποια είναι η θέση του σύγχρονου συνθέτη απέναντί του[62]. Ο σύντομος ή πιο μεγάλης διάρκειας μελωδικός πυρήνας, στον οποίο βασίζεται κάθε δημοτικό άσμα, οδηγεί τον ικανότατο συνθέτη των 36 Ελληνικών Χορών στην αρχή της χρήσης ενός μόνο θέματος, διαφορετικού για κάθε ένα χορό[63].

Προηγούμενη / Αρχική / Επόμενη σελίδα

        Πρβλ.  Νίκος Σκαλκώτας, Μαριορί μου (από τους Ελληνικούς Χορούς, για ορχήστρα δωματίου) * 100 χρόνια από τη γέννηση του Νίκου Σκαλκώτα  * Iστοσελίδες για τον Νίκο Σκαλκώτα (Google)

ELLOPOS Elpenor in Print \ Γιωργος Βαλσαμης



 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ   ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ   BLOG   HOME