Ἅγ. Σεραφεὶμ
τοῦ Σάρωφ
Σήμερα βρίσκουμε
ἀκατανόητο κάθε τι ποὺ οἱ παλιοὶ γνώριζαν καλά
Ἀπό: Λόσκυ, Ἡ μυστικὴ θεολογία τῆς Ἀνατολικῆς Ἐκκλησίας (μτφρ. Στέλλα Πλευράκη, Θεσ/νίκη 1991[5], σελ. 274-5)
Στὴν ἐποχὴ ποὺ ζοῦμε, φθάσαμε γενικὰ σὲ τέτοιο
βαθμὸ χλιαρότητας στὸ ζήτημα τῆς ἅγιας πίστης μας στὸν Κύριό μας Ἰησοῦ Χριστό,
σὲ τέτοια ἀναισθησία στὴν ἐπικοινωνία μὲ τὸν Θεό, ὥστε πραγματικὰ μποροῦμε νὰ
ποῦμε ὅτι ἀπομακρυνθήκαμε σχεδὸν τελείως ἀπὸ τὴν ἀληθινὴ χριστιανικὴ ζωή.
Χωρία τῆς Ἁγίας Γραφῆς μᾶς φαίνονται ξένα. Μερικοὶ λένε: τὰ χωρία αὐτὰ εἶναι ἀκατανόητα, πῶς εἶναι δυνατὸ νὰ παραδεχθοῦμε ὅτι οἱ ἄνθρωποι μποροῦν νὰ δοῦν τὸν Θεὸ μὲ ἕνα τόσο συγκεκριμένο τρόπο;…
Μὲ τὸ πρόσχημα τῆς μόρφωσης, τῶν ‘φώτων’, ἤρθαμε σὲ τέτοιο σκοτάδι ἀμάθειας, ὥστε σήμερα βρίσκουμε ἀκατανόητο κάθε τι ποὺ οἱ παλιοὶ γνώριζαν καλά, ὥστε καὶ μποροῦσαν νὰ συζητοῦν μεταξύ τους γιὰ τὶς φανερώσεις τοῦ Θεοῦ στοὺς ἀνθρώπους, ὅπως γιὰ πράγματα γνωστὰ σὲ ὅλους καὶ καθόλου παράδοξα.
Πρβλ.:
Σμέμαν, Ἡ Ζωὴ τοῦ Κόσμου
* Μυστικοί της Ορθόδοξης Εκκλησίας *
Σωφρόνιος Σαχάρωφ, Το Άκτιστο Φως *
Ορθοδοξία, Καθολικισμός,
Ευρώπη - Ερωτήσεις και Απαντήσεις
*