Φιλοσοφία

Κίρκεγκωρ, Η Αγωνία που λυτρώνει [42 σελ.]

Εκδόσεις Ελπήνωρ
ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ

Διογένης (αναγνώστης TLG)
Διαχείριση γραμματοσειρών
Η Εικόνα του Χριστού
Εικονική Γη / Παγκόσμιος Άτλας
Ορθόδοξες Γιορτές (Ημερολόγιο)
Socializer! για να μοιράζεσαι το διαδίκτυο
Πολυτονικός συλλαβισμός στο Word
Εκμάθηση γρήγορης πληκτρολόγησης
Power Copy

        » Περισσότερα

Σελ 29

Ούτε κι ο τρομαχτικός εκείνος λόγος, που και στον ίδιο το Λούθηρο, όταν κήρυττε, προκαλούσε αγωνία: «Θεέ μου Θεέ μου, ἱνατί με ἐγκατέλιπες;» [Κατά Ματθ. ΚΖ', 46], ούτε κι αυτός ο λόγος δεν εκφράζει την οδύνη με αρκετή δύναμη· γιατί ο τελευταίος αυτός λόγος υποδηλώνει μια κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο Χριστός, ενώ η αγωνία «έως θανάτου» αναφέρεται σε μια κατάσταση που δεν υπάρχει ακόμα.

Η αγωνία είναι η δυνατότητα ελευθερίας, και μόνον αυτή η αγωνία μορφώνει απόλυτα μέσω της πίστης, καταβροχθίζοντας όλες τις περατότητες, αποκαλύπτοντας όλες τις απάτες τους. Και κανένας Μεγάλος Ιεροεξεταστής δε διαθέτει ανάλογα φρικώδη βασανιστήρια όπως η αγωνία· και κανένας κατάσκοπος δεν ξέρει με τόση πανουργία να προσβάλλει τον ύποπτο τη στιγμή ακριβώς που είν' εντελώς εξασθενημένος, ή να κάνει τόσο δελεαστική την παγίδα που θα τον πιάσει, όπως η αγωνία κατέχει· και κανένας οξυδερκής δικαστής δεν έχει τη δύναμη να σκάβει με τις ερωτήσεις του τον κατηγορούμενο όπως η αγωνία, που ποτέ δε χαλαρώνει τα δεσμά της, ούτε στο γλέντι, ούτε στο θόρυβο, ούτε την ώρα της δουλειάς, ούτε με το φως, ούτε με το σκοτάδι.


Προηγούμενη / Αρχική / Επόμενη σελίδα

 Πρβλ.: Γιάσπερς, Ένα μάθημα για τον θάνατο * Τὸ βιο-μηχανικὸ πρόταγμα  *  Χάιντεγγερ, Νοεῖν καὶ Εἶναι (Ἀναφορὰ στὸν Παρμενίδη καὶ τὸν Σοφοκλῆ) Προϋποθέσεις της πνευματικής ζωής  *  Ὀρθοδοξία, Καθολικισμός, Εὐρώπη - Ἐρωτήσεις καὶ Ἀπαντήσεις

ELLOPOS Elpenor in Print \ Γιωργος Βαλσαμης



 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ   ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ   BLOG   HOME