Φιλοσοφία

Κίρκεγκωρ, Η Αγωνία που λυτρώνει [42 σελ.]

Εκδόσεις Ελπήνωρ
ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ

Διογένης (αναγνώστης TLG)
Διαχείριση γραμματοσειρών
Η Εικόνα του Χριστού
Εικονική Γη / Παγκόσμιος Άτλας
Ορθόδοξες Γιορτές (Ημερολόγιο)
Socializer! για να μοιράζεσαι το διαδίκτυο
Πολυτονικός συλλαβισμός στο Word
Εκμάθηση γρήγορης πληκτρολόγησης
Power Copy

        » Περισσότερα

Σελ 39

Έστω κι αν στις μέρες μας δε λαβαίνει χώρα στην προσωπικότητα αυτή η διαμόρφωση μέσα στη δυνατότητα, η εποχή μας δεν έχει πάψει να προσφέρει ευνοϊκές ευκαιρίες σ' εκείνον που κατέχει βαθύτερη φύση κι έχει τη φλόγα να μάθη το Καλό. Όσο πιο ειρηνική και γαλήνια είναι μια εποχή και μ' όσο περισσότερη κανονικότητα βαδίζουνε τα πράγματα στον σωστό τους δρόμο, σ' έναν κόσμο συνεπώς όπου το Καλό βρίσκει την ανταμοιβή του, τόσο πιο εύκολα μπορεί ένα άτομο να γελαστή για το κατά πόσο ο αγώνας του έχει ωραίο βέβαια, άλλα εξακολουθητικά πεπερασμένο σκοπό. Στις μέρες μας αντίθετα δε χρειάζεται να είσαι πάνω από δεκαέξι χρονών, και μπορείς κιόλα να καταλάβεις πως όποιος μέλλει ν' ανέβη στο θέατρο της ζωής μοιάζει μ' εκείνο τον οδοιπόρο, που τράβηξε για την Ιεριχώ κι έπεσε στα χέρια των ληστών [Κατά Λουκά Ι', 30]. Ο άνθρωπος που δεν εύχεται τότε να καταποντιστεί στην αθλιότητα της περατότητας δεν έχει διέξοδο, πρέπει τολμηρά ν' αντιμετωπίσει το άπειρο. Ένας τέτοιος πρόωρος προσανατολισμός έχει κιόλα μια αναλογία με τη διαμόρφωση μέσα στη δυνατότητα, και δεν απέχει πάρα πολύ απ' τη δυνατότητα.


Προηγούμενη / Αρχική / Επόμενη σελίδα

 Πρβλ.: Γιάσπερς, Ένα μάθημα για τον θάνατο * Τὸ βιο-μηχανικὸ πρόταγμα  *  Χάιντεγγερ, Νοεῖν καὶ Εἶναι (Ἀναφορὰ στὸν Παρμενίδη καὶ τὸν Σοφοκλῆ) Προϋποθέσεις της πνευματικής ζωής  *  Ὀρθοδοξία, Καθολικισμός, Εὐρώπη - Ἐρωτήσεις καὶ Ἀπαντήσεις

ELLOPOS Elpenor in Print \ Γιωργος Βαλσαμης



 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ   ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ   BLOG   HOME