Μαρτυρίες

π. Αλ. Σμέμαν, Η ζωή του κόσμου (ο χριστιανισμός δεν είναι θρησκεία)

Εκδόσεις Ελπήνωρ
ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ

Διογένης (αναγνώστης TLG)
Διαχείριση γραμματοσειρών
Η Εικόνα του Χριστού
Εικονική Γη / Παγκόσμιος Άτλας
Ορθόδοξες Γιορτές (Ημερολόγιο)
Socializer! για να μοιράζεσαι το διαδίκτυο
Πολυτονικός συλλαβισμός στο Word
Εκμάθηση γρήγορης πληκτρολόγησης
Power Copy

        » Περισσότερα

Σελ 15

Το βιβλίο αυτό δεν είναι πραγματεία συστηματικής θεολογίας. Δεν πρόκειται εδώ να ερευνήσουμε όλες τις απόψεις και τα επακόλουθα αυτής της Απόκρισης. Δεν έχουμε την αξίωση να προσθέσουμε τίποτα – στο μικρό τούτο χώρο – στη σοφία τη συναθροισμένη μέσα σε αναρίθμητους τόμους από "Θεολογίες" και "Δογματικές". Ο σκοπός μας είναι ταπεινός. Είναι να θυμίσουμε στους αναγνώστες πως με το Χριστό η ζωή – η ζωή ατόφια στην ολότητά της – αποδόθηκε πάλι στον άνθρωπο, χορηγήθηκε ξανά ως μυστήριο (sacrament) και ως κοινωνία (communion), γίνηκε ευχαριστία (eucharist). Και να δείξουμε – έστω μονάχα μερικά και επιφανειακά – τη σημασία που έχει αυτό για την αποστολή μας στον κόσμο. Ο Χριστιανός της Δύσης έμαθε να στοχάζεται το μυστήριο (sacrament) σε αντίθεση με το λόγο και συνδέει με το Λόγο την αποστολή (mission) και όχι το μυστήριο. Έχει ακόμα συνηθίσει να θεωρεί το μυστήριο ως ένα ουσιαστικό, μπορεί, μα ωστόσο με σαφήνεια καθορισμένο κομμάτι ή θεσμό ή πράξη της Εκκλησίας και που περιέχεται μέσα στην Εκκλησία, αλλά όχι να θεωρεί την ίδια την Εκκλησία ως το μυστήριο (sacrament) της παρουσίας και της πράξης ή δράσης του Χριστού. Και τελικά ενδιαφέρεται πρωταρχικά για ορισμένα πολύ "μορφικά" ζητήματα σχετικά με τα μυστήρια: τον αριθμό, την "εγκυρότητα", τον θεσμό τους, κλπ. Σκοπός μας είναι να δείξουμε πως υπάρχει και πως πάντα υπήρξε μια διαφορετική προοπτική, ένα διαφορετικό πλησίασμα του μυστηρίου (sacrament) και πως το πλησίασμα αυτό μπορεί να έχει σταυρική σημασία ακριβώς για ολόκληρο το "φλέγον ζήτημα" της αποστολής (mission), για τη χριστιανική μαρτυρία μας στον κόσμο. Γιατί το βασικό ρώτημα είναι: Τίνος πράγματος είμαστε μάρτυρες; Τι πράγμα είδαμε, αγγίξαμε με τα χέρια μας; Τίνος πράγματος μεταλάβαμε, γινήκαμε κοινωνοί; Πού καλούμε τους ανθρώπους; Τι πράγμα μπορούμε να προσφέρουμε;


Προηγούμενη / Αρχική / Επόμενη σελίδα

      Πρβλ.: Σμέμαν, Χρειάζεται υπακοή στην Αλήθεια * Schmemann, A History of the Orthodox Church * Μυστικοί της Ορθόδοξης ΕκκλησίαςΣωφρόνιος Σαχάρωφ, Το Άκτιστο Φως * Ορθοδοξία, Καθολικισμός, Ευρώπη - Ερωτήσεις και Απαντήσεις *  Το βιο-μηχανικό πρόταγμα * Συμεών ο Νέος Θεολόγος, Ύμνοι Θείων Ερώτων  * Ὁ Νέος Ἑλληνισμὸς καὶ ἡ Δύση * Κόντογλου, Κατὰ Ἑνωτικῶν * Βυζάντιο - Η αγιασμένη πολιτεία  *  Ντυμόν, Προτεσταντισμός και ατομικισμός *  Συκουτρής, Οι πνευματικές κατευθύνσεις των νέων: προϋποθέσεις της πνευματικής ζωής * Γιέβτιτς, Ἡ γνώση σημαίνει οἰκειότητα

ELLOPOS Elpenor in Print \ Γιωργος Βαλσαμης



 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ   ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ   BLOG   HOME