Μαρτυρίες

π. Αλ. Σμέμαν, Η ζωή του κόσμου (ο χριστιανισμός δεν είναι θρησκεία)

Εκδόσεις Ελπήνωρ
ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ

Διογένης (αναγνώστης TLG)
Διαχείριση γραμματοσειρών
Η Εικόνα του Χριστού
Εικονική Γη / Παγκόσμιος Άτλας
Ορθόδοξες Γιορτές (Ημερολόγιο)
Socializer! για να μοιράζεσαι το διαδίκτυο
Πολυτονικός συλλαβισμός στο Word
Εκμάθηση γρήγορης πληκτρολόγησης
Power Copy

        » Περισσότερα

Σελ 2

Αρχίζω με αυτό το φαινομενικά δευτερότερο θέμα της τροφής - δευτερότερο από τη σκοπιά των μεγάλων "θρησκευτικών" προβλημάτων του καιρού μας - γιατί αποκλειστικός σκοπός της μελέτης αυτής είναι να απαντήσει, αν ακόμα γίνεται, στο ερώτημα: Για ποια ζωή μιλάμε, Ποια ζωή κηρύχνουμε, ανακηρύχνουμε και αναγγέλλουμε όταν ως Χριστιανοί ομολογούμε πως ο Χριστός θανατώθηκε για να ζήσει ο κόσμος; Ποια ζωή είναι ταυτόχρονα και πρόθεση και αρχή και σκοπός της χριστιανικής αποστολής;

Οι τρεχάμενες απαντήσεις ακολουθάνε δυο γενικά σχήματα. Υπάρχουνε ανάμεσά μας εκείνοι για τους οποίους η ζωή, όταν τη συζητάνε από τη θρησκευτική άποψη, σημαίνει θρησκευτική ζωή. Και η θρησκευτική αυτή ζωή αποτελεί μονάχη της ένα κόσμο που υπάρχει ξεχωριστά από τον κοσμικό κόσμο και τη ζωή του. Είναι ο κόσμος της "πνευματικότητας" που φαίνεται να αποχτάει στις μέρες μας όλο και περισσότερη δημοτικότητα. Ακόμα και οι προθήκες των βιβλιοπωλείων στα αεροδρόμια είναι γεμάτες με ανθολογίες από μυστικά συγγράμματα[1]. Ένας από τους τίτλους που πρόσεξα ήτανε "Βασικός Μυστικισμός" (Basic Mysticism) ή "Στοιχεία Μυστικισμού". Χαμένος και σαστισμένος μέσα στο θόρυβο, τη βιασύνη και τις απογοητεύσεις της "ζωής", ο άνθρωπος εύκολα αποδέχεται την πρόσκληση να μπει μέσα στο άδυτο της ψυχής του και να ανακαλύψει εκεί μια άλλη ζωή, να απολαύσει ένα "πνευματικό συμπόσιο" γεμάτο άφθονη πνευματική τροφή. Η πνευματική αυτή τροφή θα τον βοηθήσει. Θα τον βοηθήσει να αποκαταστήσει τη γαλήνη του νου του, να υπομείνει την άλλη - την "κοσμική" ("secular") - ζωή, να αποδεχτεί τις πίκρες της, να ζήσει μια ατόφια και πιο ευλαβητική ζωή, να "χαμογελάει" με ένα τρόπο βαθιά θρησκευτικό. Και έτσι αποστολή σημαίνει στην περίπτωση τούτη να προσεταιρίζεσαι ανθρώπους στην "πνευματική" αυτή ζωή, να τους κάνεις θρησκευτικούς ανθρώπους.

[1] Εδώ, καθώς και σε άλλα μέρη του κειμένου που δεν θα τα σημειώνουμε πάντα, καταλαβαίνει κανένας πως ο λόγος είναι για την Αμερική. (Σημείωση του μεταφραστή).


Αρχική ||| Επόμενη σελίδα

      Πρβλ.: Σμέμαν, Χρειάζεται υπακοή στην Αλήθεια * Schmemann, A History of the Orthodox Church * Μυστικοί της Ορθόδοξης ΕκκλησίαςΣωφρόνιος Σαχάρωφ, Το Άκτιστο Φως * Ορθοδοξία, Καθολικισμός, Ευρώπη - Ερωτήσεις και Απαντήσεις *  Το βιο-μηχανικό πρόταγμα * Συμεών ο Νέος Θεολόγος, Ύμνοι Θείων Ερώτων  * Ὁ Νέος Ἑλληνισμὸς καὶ ἡ Δύση * Κόντογλου, Κατὰ Ἑνωτικῶν * Βυζάντιο - Η αγιασμένη πολιτεία  *  Ντυμόν, Προτεσταντισμός και ατομικισμός *  Συκουτρής, Οι πνευματικές κατευθύνσεις των νέων: προϋποθέσεις της πνευματικής ζωής * Γιέβτιτς, Ἡ γνώση σημαίνει οἰκειότητα

ELLOPOS Elpenor in Print \ Γιωργος Βαλσαμης



 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ   ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ   BLOG   HOME