Φιλοσοφία

Κίρκεγκωρ, Η Αγωνία που λυτρώνει [42 σελ.]

Εκδόσεις Ελπήνωρ
ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ

Διογένης (αναγνώστης TLG)
Διαχείριση γραμματοσειρών
Η Εικόνα του Χριστού
Εικονική Γη / Παγκόσμιος Άτλας
Ορθόδοξες Γιορτές (Ημερολόγιο)
Socializer! για να μοιράζεσαι το διαδίκτυο
Πολυτονικός συλλαβισμός στο Word
Εκμάθηση γρήγορης πληκτρολόγησης
Power Copy

        » Περισσότερα

Σελ 23

Το ότι με τόσο βάθος ανακαλύπτει την ενοχή, δείχνει πως αυτή η έννοια είναι σ' αυτόν παρούσα sensu eminentiori [με εξαιρετικό νόημα], όπως και το αντίθετό της, η αθωότητα. Έτσι γινόταν και με τον άμεσο μεγαλοφυή στη σχέση του προς το πεπρωμένο· γιατί κάθε άνθρωπος έχει βέβαια τη μικρή του σχέση προς το πεπρωμένο, αλλά παραμένει ως εκεί, παραμένει στις φλυαρίες των ανθρώπων, για τους οποίους η γλώσσα χρησιμεύει στο να κρύβει όχι μόνο τους στοχασμούς — πράγμα που ανακάλυψε ο Ταλλεϋράνδος (και ήδη πριν απ' αυτόν ο Young [Edward Young : «Love of Fame», II 208]) κι όμως χωρίς να το πετύχει τόσο καλά όσο οι φλύαροι — αλλά και την έλλειψη στοχασμού.

Στρεφόμενος λοιπόν στο εσωτερικό του εαυτού του ανακαλύπτει την ελευθερία. Το πεπρωμένο δεν τον τρομάζει καθόλου· γιατί δεν τοποθετεί κανένα εξωτερικό σκοπό, κι η ελευθερία γι' αυτόν είναι η ευτυχία του: όχι ελευθερία να κάνει τούτο ή το άλλο μες στον κόσμο, νάναι βασιλιάς ή δικτάτορας ή εισπράκτορας επιδοκιμασιών από τους αγροίκους της εποχής του, παρά ελευθερία του να ξέρει στον πιο εσώτερο εαυτό του πως είναι ο ίδιος ελευθερία.


Προηγούμενη / Αρχική / Επόμενη σελίδα

 Πρβλ.: Γιάσπερς, Ένα μάθημα για τον θάνατο * Τὸ βιο-μηχανικὸ πρόταγμα  *  Χάιντεγγερ, Νοεῖν καὶ Εἶναι (Ἀναφορὰ στὸν Παρμενίδη καὶ τὸν Σοφοκλῆ) Προϋποθέσεις της πνευματικής ζωής  *  Ὀρθοδοξία, Καθολικισμός, Εὐρώπη - Ἐρωτήσεις καὶ Ἀπαντήσεις

ELLOPOS Elpenor in Print \ Γιωργος Βαλσαμης



 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ   ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ   BLOG   HOME